Pár évvel ezelőtt amikor egy koncert miatt Münchenbe érkeztem – nem először – akkor tettem egy kitérőt az Olimpiai Park melleti BMW múzeumba. Aki egy picit is vonzódik a különleges autókhoz (vagy csak gyári állapotban lévő tizenéves verdákhoz), prototípusokhoz, autós-motoros történelemhez, illetve szereti az érdekes épületeket, annak ajánlom, hogy látogasson el a müncheni BMW Weltbe és múzeumba. A bajor márka, presztízséhez méltó épületegyüttesben várja a látogatókat, a BMW Welt is már külön élmény a maga futurisztikus szürke hullámvonalaival. Mindenfelé elektromos autók, kiállítóterek, köztük a konszern új modelleivel (Mini, Rolls Royce), a plafonról motor lóg, a felsőbb szinteken pedig egy kis pálya is akad az elektromosokkal való gurulásra.



München azon németországi városok közé tartozik, amelyek igen nagy turisztikai jelentőséggel bírnak. Bajorország szíve ugyanis, több millió turistát vonz évről évre a területre. De mi is az, ami Münchent ennyire ellenállhatatlanná teszi? Mi az, ami miatt a világ minden tájáról érkeznek ide látogatók? Miért kedvelik kortól, nemtől függetlenül az emberek eme csodás települést?

München titka a történelmi emlékeiben, látványosságaiban, feledhetetlen és világhírű programajánlataiban, valamint a mesés természeti kincseiben rejlik. München azon városok egyike, amelybe elég egyetlen egyszer ellátogatni ahhoz, hogy örökké a terület rabjaivá váljunk. A Marienplatz-i harangjáték, az Olimpiai falu látnivalói, vagy éppen az Oktoberfest olyan emlékekkel gazdagítja az ide látogató embereket, hogy aztán egy életen át emlegetni fogják a városban eltöltött mesés napokat.

A BMW 3/15 volt a BMW első autója, mely 1927 és 1929 között az első változatában “Dixi” -ként lett gyártva, majd 1928 októberében a BMW megvásárolta a Dixi üzletet. 9307 Dixi 3/15s-et gyártottak 1927 és 1929 között, ami majdnem annyi autó volt, mint a korábbi Dixi modellek együttesen. 18 976 BMW 3/15-eseket gyártottak 1929 és 1932 között.

Pár történelmi jelentőségű motort körbe is lehetett járni. A Tojás becenevű 1937-es sebességrekorder gép (280 km/h) hátborzongató küllős kerekeivel és minimális fékrendszerével. Az aszimmetrikus kormányú spéci oldalkocsis célszerszám is tiszteletet ébreszt azok iránt, akik valaha a kerekes fémlapról lelógva – ezt csúfolják oldalkocsinak – az aszfalt felett pár milliméterre egyensúlyoztak.