Idén novembern látogattunk az Egyesült Arab Emirségek egyik legnépszerűbb emirátusába Dubajba.
Maga az út születésnapi ajándék volt. A repülőjegyet szeptemberben vettem a wizziar.com-on 68.000 Forint volt kettőnkre oda-vissza kézipoggyásszal. Négy napot töltöttünk ott ezért elég volt a kézipoggyász is nekünk. Sok dologra nem volt szükség. 🙂 Kicsit féltem a 6 órás úttól wizzairrel de egyáltalán nem volt vészes. Oda és vissza is simán tudtunk egymás mellett ülni (Nem vettünk előre helyet sem). Dubaji beutazáshoz szükség van 72 órás PCR teszre. Ami fontos, hogy a gép indulásától számítják ezt a 72 órát (nem érkezéstől stb.). A PCR tesztet 13.999-ért csináltattuk (link itt) Ez volt a legolcsóbb ahova tudtunk foglalni.

A repülőnk 12.35-kor indult és elég lassú volt a check-in sajnos a sok dokumentum ellenőrzése miatt. Hiába voltunk kint időben (10.15-kor) a reptéren a checkinnel 11.40 körül végeztünk így egy szűk óránk maradt az indulásig. Szerettünk volna nyugodtan ebédelni, kávézni indulás előtt ami így sajna nem jött össze. Lett belőle kapkodás és ebéd elvitelre. Dubaira érkezés után a Wizz a DXB Terminal 2-re érkezik. Sajnos ez az egyetlen olyan terminál ami nem közvetlen kapcsolatos a metróval, így ez nem volt annyira jó. Rengeteg busz van amivel el lehetne jutni metró átszállásig, de ahhoz szükség van nol card-ra amit viszont csak metróállomáson lehet venni. Ördögi kör 😀
Így maradt a taxi, viszont nem volt nálunk túl sok nemzetközi valuta. 22 EUR volt az összes készpénzünk. Ezt jeleztem is a taxisnak aki mindenképp szeretett volna minket elvinni. A szállodáig 30 eurót szeretett volna kérni és én mondtam neki, hogy sajnos nincs nálunk annyi kp. Végül elvitt minket a szállodáig, mondtam neki hogy várjon pár percet megpróbálok levenni pénzt. (Két kártyával sem tudtam levenni, pedig az egyik Curve kártya volt) Rendesen sajnáltam szegény srácot, mert amúgy tényleg tök jó fej volt. Aztán nem is próbáltam meg levenni pénzt ezután, mindenhol tudtunk fizetni kártyával.

Így érkeztünk meg este 11 körül a szállodába, ahol a 36. emeleten kaptunk egy óriási apartmant. Két szoba, nappali és két fürdőszoba is járt. A Mercure szállodalánc egyik Dubaji hotelében szálltunk meg. 3 éjszakára, félpanzióval fizettünk 110 ezer forintot két fő részére, ami irreálisan alacsony ár ahhoz képest amit kaptunk érte. Svédasztalos reggeli és vacsora volt és fullos kaják. Medence a 8. emeleten volt bár itt kicsit kevés volt a napozóágyak száma, de annyi baj legyen.

1. nap

Reggeli után elindultunk felfedezni a várost. Első dolgunk volt venni egy silver nol cardot. Ez nem a legolcsóbb kártya, viszont ez az ami a túristáknak legjobban ajánlanak. Van ennél egyel olcsóbb, de valójában az papír alapú jegy ami 10 utazást tesz lehetővé maximum. A Silver kártyával korlátlan utazást lehet végrehajtani, online fel lehet tölteni az egyenleget is. Parádésan ki van találva és meg is van csinálva. Pár állomással odébb szálltunk le és bementünk az egyik plázába gyorsan vettünk egy kábelt az iPhone-hoz mert persze az otthon maradt. Ezután indultunk el a világ egyetlen hét csillagos szálládájához a Burj Al Arab-hoz. Hihetetlen, hogy ez az épület több mint 300 méter magas amivel Európa legmagasabb épülete lehetne. Mégis ahogy ott álltunk nem messze tőle nem tűnt olyan óriásinak. Lehet azért, mert minden óriási… De tényleg!

A Burdzs al-Arab (magyarul: Arabok tornya) Tom Wright építész tervei alapján épült luxusszálloda Dubajban, az Egyesült Arab Emírségek második legnagyobb városában. A torony a Jumeriah nevű nemzetközi szállodalánc tulajdonában van, az utóbbi évek során a közel-keleti város szimbólumává vált. 321 méteres magasságával a legmagasabb szálloda volt a világon 2009-ig. Egy mesterséges szigeten található, 280 méterre a parttól, amellyel saját híd köti össze. A legfelső emelet magasságában elhelyezett leszállópálya lehetővé teszi a helikopterrel való megközelítést. „A világ első hétcsillagos szállodája” szlogennel reklámozza magát; a legolcsóbb szobát is 1000 dollár fölött adják ki egy éjszakára. Az arab vitorlás hajót formázó épület tervezésénél egy olyan építészeti alkotást próbáltak létrehozni, amely Dubaj szimbólumává válhat. Ezt a célját elérte, hiszen ma már világszerte ismert. Az építkezés 1994-ben kezdődött el, és kapuit 1999. december 1-jén nyitotta meg első vendégei előtt.

Innen tovább vettük utunkat a világ legnagyobb plázájához, ami mellett a világ legnagyobb épülete található. Ebédre valami gyorsat ettünk. Amúgyis a nagy melegbe annyira nem akar az ember annyit enni. KFC-ben ettünk, ami nem volt semmivel se drágább mint itthon.

Innen a Burj Khalifa volt az úticél.

Egyszerűen hihetetlen és ámulatba ejtő az egész. Tényleg a legek országa.

A Burj Khalifa egy szupermagas felhőkarcoló az egyesült arab emírségekbeli Dubajban. Jelenleg a világ legmagasabb épületének számít 828 méteres magasságával; több mint 300 méterrel magasabb, mint a Taipei 101, amely rövid ideig a legmagasabb épület volt a Földön. 2010. január 4-én adták át

Dubai Frame

Innen tovább vettük útunkat a világ legnagyobb képkeretéhez a Dubai Framehez. Naplementében érkeztünk, elég jól néz ki ez is. Igaz ennek nem mentünk fel a tetejére. Két 150 méter magas toronyból áll, melyeket egy 93 méter hosszú híd köt össze. Az épület helyszíne azért a Zabeel Park, mert innen látható a város legrégebbi negyede és a modern, új részek is, könnyedén bemutatva azt a változást, amin Dubai – eredetileg egy kis halászfalu – keresztülment, hogy a világ egyik legérdekesebb metropoliszává váljon. A látogatók a híd közepén 360 fokban élvezhetik a kilátást, hiszen még a padló is üvegből van.

Innen már a szálloda felé vettük az irányt. Mindegyik nap körülbelül 17-20 km-t sétáltunk, szóval eléggé lejártuk a lábunkat. De megérte!