Hosszú ideje terveztük már ezt az utat is. Tavaly házassági évfordulókor akartunk elmenni, de valamiért az nem jött össze, elhalasztottuk 1-2 hónapot amikor pedig a COVID miatt nem tudtunk elmenni.
Idén az augusztus 20.-i hosszú hétvégét így Szlovéniában töltöttük. Pénteken reggel indultunk fél6-6 tájékán és 8 óra előtt néhány perccel már Szombathelyen voltunk, ahol megálltunk reggeliért. Ezután még gyors tankolás, szlovén autópálya matrica vásárlás (1 hetes, 5500) után megállás nélkül robogtunk az Alpok felé.
Első megállónk az ország nyugati részén lévő Zelenci Nemzeti Park volt. Egy kristálytiszta vizű tónál álltunk meg amit rövid erdei sétával lehetett megközelíteni.

Ezután folytattuk utunkat és a Vintgar szurdokot néztük meg. A Vintgar szurdok Európa egyik legvadregényesebb szurdoka. A Radovna folyó által kialakított szurdok alig 5 kilométerre található Bled városától, északkeleti irányban.

Az 1.6 km hosszú hasadék Hom és Borst függőleges falai mentén fut végig, benne sebes patakkal, vízesésekkel, örvényeivel és vad hullámokkal kápráztatja el a látogatókat. Megtalálhatjátok itt a Sum folyó vízesését is, amely 13 méter magas. A túraút a hasadékon keresztül vezet és számtalan fapallón és fahídon kell átkelned. A Vintgar hasadék a legközelebbi belépő pontja a Triglav Nemzeti Parknak Bledből indulva. Maga a Vintgar szó valószínűleg a német “Weingarten” szóból ered, amely szőlőlugast jelent. Azonban vannak, akik úgy tartják, hogy a hasadék borospohár alakú és erről kapta a hasadék a nevét.

A szurdok után Bled felé vettük az irányt, ahol a szállásunk is volt. A tótól körülbelül 10 perces sétára foglaltunk egy apartmant. A szállásadóval nem is találkoztunk, de nagyon kedves és segítőkész volt. Mivel vittünk magunkkal biciklit is, ezért többször körbementünk a tó körül kerékpárral, valamint a tóban is fürödtünk. Amikor a Bledi-tó környékén sétálsz gyakran hallhatsz harangszót. a hangok szintén a szigetről jönnek, a harangtoronyból. A harangról több legenda és szóbeszéd is ismert. Egyik verzióban ha a harang kong, kívánnod kell, míg más források szerint ha a harang háromszor kong, kívánságod teljesül. Egy biztos, ha hallod a harangot, kívánj!

A Bledi tóra egy elbűvölő vár vigyázz a város felett, ez a Bledi kastély vagy másnéven Bledi vár. A kastélyból élvezhető kilátás egyedülálló a Bledi tóra és a környékre egyaránt. Ha van időd mindenképpen látogass el ide. Mi biciklivel indultunk el ide is, viszont nagyon okosan lent hagytuk őket, mivel elég kemény lépcsőtúra visz felfelé.

Mindenképpen ajánlatos megkóstolni a Bledi krémest is ami nagyon finom.

A bledi krémes (szlovén neve blejska kremšnita) Bled városának és Szlovéniánakis a szimbóluma, melyet Bled lakosai és az odalátogató turisták is rendszeresen fogyasztanak. 1953-ban a Park szálloda cukrászatában készítette először a magyar származású Ištvan Lukačevič (Lukacsevics István), és a szállodával szembeni kávézóban jelenleg is kapható. Népszerűsége ma is töretlen, több százezer darabot adnak el évente

Bledi kilátópont: Ojstrica

A legtöbb fotót a Bledi tóról valószínűleg innen készítve láthattad. A régebben csak a helyiek által ismert és látogatott kilátópont ma már a legtöbb turista ismeri. Ideális választás lehet azoknak, akik gyerekekkel érkeznek a Bledi tó környékére és túrázni szeretnének egy kicsit a közeli erdőben. Kicsit kacifántosan van kitáblázva, hogy mikor merre kell menni. Amikor mi itt voltunk, szinte csak magyarok voltak fent a hegy tetején. Bled is magyar vár lett. 🙂  Az Ojstrica tengerszint feletti magassága 611 méter.

A második nap végén elindultunk a Bohinj tó felé, ahol rengetegen fürödtek és SUP-oltak, de igazából mi a Vogel hegy és az ahhoz tartozó felvonóhoz indultunk. 1535 méter magasságba visz fel. Az alpesi látvány szerelmeseinek mindenképpen ajánljuk. A Vogel nem csak alpesi hangulatáról híres, a síelők jól ismerhetik, hiszen télen síparadicsomként működik.
A Vogel hegy után elindultunk esti szállásunkra, ami már Ljubljanaban volt.