2023 márciusában végre Párizsba is eljutottunk. Különösebben engem sohasem hozott lázba Párizs és ez a három napos utazásunk után sem változott meg komolyabban. Odafelé a Wizzair közvetlen járatával mentünk ami reggel 6.05-kor indult így a délelőttöt már Párizsban töltöttük. Párizs Orly repülőterére érkezett a gép és viszonylag gyorsan kint is voltunk a reptérről ahonnan Orlyval-al mentünk be a városközpontba, habár lett volna ennél olcsóbb megoldás is, nem szerettünk volna sok időt eltölteni a transzferrel. Ez egy vezető nélküli metró szerű jármű, amiről át kellett szállni egyszer és úgy jutottunk a belvárosba. Egyébként Párizsban ez időszak alatt folyamtos sztrájkok voltak a közlekedési dolgozók körében, amivel későbbiekben rengeteget szívtunk és óriási szerencse volt, hogy egyáltalán haza tudtunk jutni időben, mivel több járatot is töröltek.

Párizs Orly repülőtér

Az érkezésünk után sétával indítottuk a napot a Szajna partján és több nevezetességet is útba tudtunk már itt ejteni. A legelső amit megnéztünk a Notre Dame. Sajnos továbbra sem látogatható, folyamatosan dolgoznak a helyreállításon. A jelenlegi információk alapján 2024 végén fogják tudni újra megnyitni és naponta több mint kétezer ember dolgozik rajta. Mindenesetre a daruk miatt nem sikerült olyan szépen megörökíteni de egy kép róla:

Ezután tovább sétáltunk a szállásunk illetve az Eiffel torony irányában. A szállásunk egyébként az Eiffel toronytól körülbelül 10 perces sétára volt, tökéletes helyen, közel a metrómegállóhoz amiből sok előnyünk a sztrájk miatt nem fakadt.. 😀 A hotelt egyébként bátran ajánlom bárkinek, teljesen jól nézett ki a szoba és árban is teljesen megfizethető volt. A neve egyébként: HOTEL BEAUGRENELLE TOUR EIFFEL

Érdemes egyébként időben foglalni mert az érkezés előtti hetekben már azért jóval drágább volt mint amikor én foglaltam, a végösszeg egyébként 290 euro volt 2 éjszakáért. Reggelit nem kértünk hozzá mert úgy voltunk vele, hogy majd a közelben veszünk reggelire baguettet és reggelizünk azt meg. A bolti árak egyébként azért jóval drágábbak mint ami Magyarországon tapasztalható.

Visszatérve az Eiffel torony irányába vezető úton realizáltam, hogy több nagy szervezet központja is Párizsban található így például az UNESO (Egyesült Nemzetek Nevelésügyi, Tudományos és Kulturális Szervezete.) vagy az FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség)

Unesco központja

Párizs legnépszerűbb látványossága az Eiffel torony. Nevét a tervezőcég tulajdonosáról, Gustave Eiffel mérnökről kapta. Az 1889. évi világkiállításra készült, az eredeti tervek szerint a kiállítás után lebontották volna. A torony összmagassága 324 m, ebből maga a torony 300 m, rászerelve 24 m-re magasodik egy tévé-adóantenna. Nem terveztünk felmenni rá és nem is bántuk meg, mert a vele „szemben” álló felhőkarcolóra a Montparnasse toronyba akartunk felmenni ahonnan sokkal jobb kilátás nyílik Párizsra és az Eiffel toronyra. A torony egyébként nagyon szép, főleg este a díszkivilágításban néz ki a legjobban szerintünk.

A következő napon is rengeteget sétáltunk. Gyakran metrómegállóról metrómegállóra jártunk és folyamatosan abba ütköztünk, hogy nem járnak a metrók, így egy idő után meguntuk, hogy emiatt nem jutunk egyik helyről a másikra és inkább gyalog próbáltuk meg bejárni a várost. Az összes nagyobb látnivalót sorba útbaejtettük. Sajnos a Louvre-ba nem tudtunk már bemenni. Eredetileg nem is szerettünk volna bemenni, de aztán megjött a kedvünk időközben, de akkor már nem lehetett jegyet venni így ez kimaradt. Majd legközeleb.. 🙂 A Disneyland úgyis jó időben várat még arra, hogy meglátogassuk. A 3 nap alatt egyébként többnyire felhős idő volt és nagyon melegünk sem volt.

Végisétáltunk a Champs-Élysées-n, ahol a világ legnépszerűbb márkáinak boltjai megtalálhatók. A Diadalívtől indul és egészen a Place de la Concorde-ig tart, ahol egyébként az FIA központja is található.

Érdekesség, hogy eddig szinte az összes európai utunk során Wizzairrel utaztunk. Egyrészt elégedettek vagyunk velük, mi még soha nem jártunk pórul velük, másrészt mivel van Wizzair tagságink és Wizzair-es hitelkártyánk általában mindig ezzel volt érdemes utaznunk. Viszont most valamiért Ryanaires visszaútra foglaltam helyet, mivel a Ryanair délután 5 óra körül indult ellenben a Wizz délelött 9 óra körüli járatával, így még egy jó fél napunk volt Párizsban. És a csattanó az, hogy az előző nap derült ki, hogy a Wizzair a sztrájk miatt törölte az aznapi járatát, tehát ha azt választottuk volna akkor ott ragadtunk volna Párizsban. Hazafelé Beauvais reptérről jöttünk ami kis túlzással kb. akkora mint egy közepes méretű város buszvégállomása. 4 kapu, egy normális kajálda (ami bazi drága) és ennyi. Az utasok a földön ülnek mert nincs elég hely, a személyzet alig beszél angolul és még parasztok is.. na mindegy. Lényeg a lényeg, hogy legalább innen hazahoztak minket. 🙂